Brawn-succes is luchtbel

F1 Grand Prix of Australia - Race

Iedereen loopt zich te vergapen aan het succes van Brawn GP. De één schreewt nog harder dan de ander hoe geweldig, fantastisch, zeldzaam en verrassend goed het is wat het team presteert. Playboy Jenson Button geniet van al die aandacht en doet alsof hij wereldkampioen geworden is. Maar wat iedereen vergeet, is dat er maar weinig hoeft te gebeuren, of het hele sprookje zakt als een pudding in elkaar.

Brawn GP heeft een paar daagjes getest voor het seizoen begon. Denk je nu echt dat dat genoeg is om het hele seizoen op topniveau te presteren? Niet dus. En door de nieuwe regels hebben ze tijdens het seizoen amper meer ruimte om ‘bij te testen’ – eigenlijk alleen op de vrijdagen voor de races. Het moet je daarom niet verbazen als ze binnenkort – in één van de volgende races – met betrouwbaarheidsproblemen komen te kampen.

Bovendien heeft Brawn geen geld. Er lijken nu wat sponsors aan te komen, maar door de tijd van crisis zullen die ook schroom hebben om veel geld uit hun portemonnee te trekken. Daar staan ze dan, halverwege het seizoen, zonder geld om de trucks van de ene naar de andere Grand Prix te verschepen.

Misschien is het allemaal wat gechargeerd, maar het is maar om te zeggen dat het Brawn GP-sprookje vooralsnog erg hol is van binnen. Het is een luchtbel die bij een omgeving die wat tegenzit, zo uit elkaar spat. Alleen als het zonnetje blijft schijnen en de wind niet te hard opsteekt, blijven ze goed rijden.

Lees ook:Weerbericht: GP Spanje blijft droog
Lees ook:Marktpraat: Honda is verloren zaak
Lees ook:Het is menes bij Brawn GP
Lees ook:Ecclestone zet geld op Massa
Lees ook:Brawn heeft snelheid maar geen geld

Eén reactie op “Brawn-succes is luchtbel

  1. Tammo80

    Dit blog is wel heel erg doorspekt met een eigen mening. Een beetje objectief op zijn tijd zou geen kwaad kunnen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.